Monday, 9 July 2012

Kecerdasan Emosi ####..Refleksi Minggu Kedua

Assalamualaikum..salam sejahtera..heloo..
Bersyukur ke hadrat Illahi atas limpah dan kurnianya dapatlah saya meneruskan penulisan saya untuk refleksi bagi minggu yang ke dua..wahh dah minggu kedua dah ni..SERONOK tuhh kena buat refleksi dalam blog..
kamu semua ada?? haha tak de kan..hebat tak kami..WAJIB tau..huhuhu..
Bagi minggu yang kedua ini,,hmmm belajar pasal PASSION..apa benda tuhh..hahaha..macam ni..passion tuh  kalau ikut google translate lah maksudnya keghairahan..hahaha..pelik kan..tapi kalau ikut apa yang pensyarah kesayangan kami terangkan passion tuhh macam perkara yang kita suka lakukan,,kita rasa seronok bila lakukannya dan kita rasa puas bila dapat buat..atau pun bila kita stress kita akan buat perkara untuk release tension..wow..itulah yang pensyarah kami terangkan..jadi kami pun dengan bertungkus-lumusnya mencari satu perkara yang boleh memberi passion kepada kami.. macam-macam jawapan ada..macam astro..macam-macam ada.. biasalah..rambut sama hitam tapi hati lain-lain..setiap orang ada passion mereka tersendiri.. macam empunya diri ini,, bagi saya perkara yang menimbulkan passion pada saya ialah..hmmm..bila tengok dalam akaun bank saya ada banyak duit..hahahaha..serius,, tu lah passion saya..bukanlah tak nak mengaku diri ini materialistik..adalah sikit tapi dah perkara itu yang memberi kepuasan pada saya.. tapi duit dalam akaun itu semestinya adalah titik peluh saya sendiri bukan duit orang lain,,tambah tolak duit elaun sekalilah..hehehe..seronoklah..sebab bila kita ada simpanan menunjukkan bahawa kita ini orang yang memikirkan masa hadapan..saya dah 19 tahun..dapat pula duit elaun dari kerajaan takkan saya dengan muka temboknya nak minta duit dari mak ayah lagi kan..saya ingin hidup berdikari..hahahaa..itu adalah diri saya..memang rasa cemburu bila tengok orang keluar jalan-jalan, beli baju cantik-cantik, handphone terkini,,jealous tu confirm,,tapi benda tu perlu ke?? saya sentiasa tanya diri saya..kehendak hati ini tidak semestinya sentiasa dipenuhi..keperluan itu yang penting..asalkan saya bahagia..pesanan yang saya sentiasa ingat sampai sekarang dari insan yang menjadi idola saya,,mak sayalah..kalau nak jadi kaya mudah sangat..menyimpanlah..kalau nak jadi miskin pun mudah..boroslah..huhuhu..hidup ini umpama roda..kejap kat atas,,kejap kat bawah..sentiasa berputar..jadi perlu sentiasa beringat..sediakan payung sebelum hujan..jangan menyesal apabila nasi sudah menjadi bubur..menabunglah untuk masa depan anda..hanya sekadar pesanan untuk orang yang sudi mendengar dan diri sendiri juga..salam sayang...terima kasih sudi membaca.. :)

No comments:

Post a Comment